Τετάρτη 27 Ιουλίου 2016

ΣΥΝΑΥΛΙΑ: ΑΣΤΕΡΙ ΜΟΥ, ΦΕΓΓΑΡΙ ΜΟΥ



ΣΥΝΑΥΛΙΑ:  ΑΣΤΕΡΙ ΜΟΥ ΦΕΓΓΑΡΙ ΜΟΥ

24/7/2016

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΡΚΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ


Αφήγηση, κείμενα  και ποίηση ΜΙΝΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ

ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΤΕΣ: 
ΔΗΜΟΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣΜΕΡΙΜΝΑ   ΠΑΙΔΙΟΥ   ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ

Σολίστες:
Ο Τενόρος Δημήτριος Ζαμαντζάς & η Σοπράνο
Isabel Wamig


Στο πιάνο η Κατερίνα Ελενίδου


Συμμετοχή Guest :
Διονύσιος Κουτουζίδης, βιολί
Ιβάν Ναβροζίδης,κλαρινέτο-σαξόφωνο


Χορευουν: Μαρία Κοτσαλή & Αναστάσης Δρακάτσης


Παρουσίαση-κείμενα Συναυλίας:
Μίνα Παπανικολάου Ποιήτρια 


Ενορχήστρωση ελληνικών τραγουδιών:
Χαράλαμπος Ναβροζίδης 

Καλλιτεχνική επιμέλεια:
Δημήτριος Ζαμαντζάς &
Isabel Wamig



Καλησπέρα σας κυρίες και κυρίοι και  αγαπητά παιδιά μας.
H αποψινή βραδυά έχει  έναυσμα την  Αγάπη. Θα προσπαθήσουμε, να σας μυήσουμε στην  έκφρασή της μέσα από την τέχνη της μουσικής, του τραγουδιού, της ποίησης.
Θα σας παρουσιάσουμε την αγάπη όπως  η αφοσίωση απαιτεί, η ψυχή αποζητά και η καρδιά εδραιώνει,. Και άλλο  τρόπο δεν έχουμε παρά την τέχνη του ο καθένας μας  και όλοι μαζί ως σύνολο.
Έτσι δεν λειτουργεί και η αγάπη; Όταν αγαπάς δεν αγαπάς κι όλο τον κόσμο; Έτσι.
 Σκεφθείτε για δευτερόλεπτα γιατί πονάει...την απουσία αγάπης.
Λέει ο ποιητής Τάσος Λειβαδίτης; Γιατί οι άνθρωποι υπάρχουν όταν βρίσκουν μια θέση στη ζωή των άλλων. Όχι μια οποιαδήποτε θέση,αλλά την μοναδική θέση του όμοιου  και ισότιμου που συνεπάγεται αποδοχή και γαλήνη.
Μεριμνώ σημαίνει φροντίζω πριν το σκεφτείς το τί χρειάζεσαι να σου το παρέχω, έχω την προνόηση για εσένα. Και  δεν βαρυγκομώ, δεν μεμψιμοιρώ, δεν φρίττω όταν λείπεις κι ανοίγεις τα φτερά σου, δεν ξεχνώ τις ανάγκες σου, σέβομαι την ύπαρξή σου  και χαίρομαι με τη χαρά σου.
Για τα παιδιά η απουσία  αγάπης είναι πληγή που κι αν σε μικρές ηλικίες δεν την κατανοούν μεγαλώνοντας κι όταν πλέον γνωρίζουν  τι τους λείπει για να ολοκληρωθούν, ή που αναδιοργανώνουν τη ζωή τους ή χάνονται.
 Γι΄αυτό είμαστε εδώ. Θέλουμε να δείξουμε πως μας  ενδιαφέρει να  μάθουν, να νιώσουν τι θα πει Αγάπη, με τέχνη αγαπητική από όλους μας.
Στο τέλος της βραδυάς θα σας ρωτήσω, ή καλύτερα... θα δω στα μάτια σας τι νιώσατε.
 Όχι ανακριτικά και με αδιακρισία, αλλά ελπίζοντας να δω  αυτή τη μια, μοναδική λέξη να αναδύεται, ενθυμούμενοι το παιδί που  κάπου κρυμμένο είναι μέσα μας, το παιδί που μας χρειάζεται πάντα κι είναι απέναντι και δίπλα μας.



ΕΝΑΡΞΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑΣ

ΠΟΙΗΜΑ:ΑΡΙΑ/ Μίνα Παπανικολάου

Έμαθα να διαβάζω χρησμούς αγάπη μου..
Τότε που έλεγες πως κυνηγώ ανέμους.

Ασκήτευα σε νότες, λέξεις και ιερά-απέθαντα -βιβλία.
Άγγιζα με τα μάτια μου ό,τι μισούσες,
Τους άλλαζα μορφή.
Επισταμένως φρόντιζα ο κόσμος Σου νάναι γιορτή,
Ανθεστηρίων η Πρώτη.

Σεργιανούσα-είναι αλήθεια- ανεμίζοντας ευχές
σ΄όσα τα χέρια Σου αγιάζοντας άγγιζαν.

Δάκρυζα-είναι αλήθεια- μυρώνοντας νεκρούς Σου στίχους, ως να ανθίσουν.
Χόρευα-πίστεψε- σε κάθε μικρή Σου ανά(σ)ταση.
Ιέρεια, εγώ, μυστική των ρυθμών Σου.
Τραγούδησέ μου..
Δεν (Σε) λησμόνησα αγάπη μου.
Ήταν που ο κόσμος Σου δεν άντεχε Άριες σεληνιασμένων.
Κι έφυγα απόψε, καταργώντας οριστικά στα μάτια Σου, την εικόνα μου.
"Μη θλίβεσαι..
Τραγούδησέ μου, αγάπη μου.." 

Συλλογή:18ος ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΣ



ΣΟΠΡΑΝΟ IZABEL WAMING  
ΤΕΝΟΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΖΑΜΑΝΤΖΑΣ

1.   Canzonetta spagnuola – συνθέτης Γιοακινιο Αντονιο Rossini μια σύνθεση του 1821 η οποία  περιγράφει την έναρξη ενασχόλησης ενός ανθρώπου με την τέχνη που αγάπησε τη ζωγραφική, ακριβώς επειδή την αγάπησε....!

·      Ο  Δημήτρης Ζαμαντζάς παρουσιάζει την πρώτη ενότητα:
·      O mio bambino caro
·      Mattinata
·      Tornami a dir che mami



ΠΟΙΗΜΑ:  ΕΙΜΑΙ ΟΛΟΜΟΝΑΧΟΣ 

Είμαι ολομόναχος μετά το αντίο σου
Ολομόναχος με μόνο το χτύπο της καρδιάς μου
Άνθρωποι γύρω μου αλλά δεν ακούω ούτε έναν ήχο
Μόνο το μοναχικό χτύπο της καρδιάς μου
Δεν χρησιμεύει σε τίποτα το να κρατάω άλλα χέρια
Γιατί θα κρατούσα μόνο το κενό
Δεν χρησιμεύει σε τίποτα να φυλάω άλλα χείλη
Γιατί θα σκεφτόμουν μόνο τα χάδια σου
Είμαι ολομόναχος μετά το αντίο σου
Ολομόναχος με μόνο το χτύπο της καρδιάς μου
Άνθρωποι γύρω μου αλλά δεν ακούω ούτε έναν ήχο
Μόνο το μοναχικό χτύπο της καρδιάς μου
Καμμία άλλη φωνή δεν μπορεί να πει τις λέξεις
Η καρδιά μου δεν πρέπει να ακούσει ποτέ ξανά τραγούδι
Τις λέξεις που συνήθιζες να ψιθυρίζεις σιγανά

Καμμιά άλλη αγάπη δεν μπορεί ποτέ να τις ξαναφέρει
Είμαι ολομόναχος μετά το αντίο σου
Ολομόναχος με μόνο το χτύπο της καρδιάς μου
Άνθρωποι γύρω μου αλλά δεν ακούω ούτε έναν ήχο
Μόνο το μοναχικό χτύπο της καρδιάς μου


1.   All alone  am I// Συνθέτης: Μάνος Χατζιδάκης.Το τραγούδι έγινε  διάσημο από την ερμηνεία της Brenda Lee το 1962 με την ταινία το ΝΗΣΙ ΤΩΝ ΓΕΝΝΑΙΩΝ. Όπως γενναία είναι και η Αγάπη κυρίως  στην ανεκπλήρωτη μορφή  της, στη μοναχική πορεία της.

        2.Think of me// Andrew Lloyd Webber   

       Από το μιούζικαλ: The Phantom of the Opera. Η ομορφιά 

      του ανθρώπου που αγαπώ, δεν είναι αυτή που εσείς βλέπετε

      αλλά εκείνη που τα μάτια της καρδιάς μου κατανοούν.

2.   La Danza//Rossini
3.   Tonight// Μπερνστάιν



............................................................................
ΠΟΙΗΜΑ: ΑΣΤΕΡΙ  ΜΟΥ ΦΕΓΓΑΡΙ ΜΟΥ /ΓΙΑΝΝΗΣ  ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ
Αστέρι μου, φεγγάρι μου, της άνοιξης κλωνάρι μου
κοντά σου θά `ρθω πάλι, κοντά σου θά `ρθω μιαν αυγή
για να σου πάρω ένα φιλί και να με πάρεις πάλι.

Αγάπη μου, αγάπη μου, η νύχτα θα μας πάρει,
τ’ άστρα κι ο ουρανός, το κρύο το φεγγάρι.

Θα σ’ αγαπώ, θα ζω μες στο τραγούδι
θα μ’ αγαπάς, θα ζεις με τα πουλιά
θα σ’ αγαπώ, θα γίνουμε τραγούδι
θα μ’ αγαπάς, θα γίνουμε πουλιά.




1. ΑΣΤΕΡΙ ΜΟΥ ΦΕΓΓΑΡΙ ΜΟΥ// Στίχοι: Γιάννης Θεοδωράκης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης από την ταινία του 1962 του Ζυλ Ντασσεν ΦΑΙΔΡΑ, βασισμένη στο  ερωτικό μύθο του ΙΠΟΛΛΥΤΟΥ και της ΦΑΙΔΡΑΣ


2. Volver//ΣΤΑΥΡΟΣ ΞΑΡΧΑΚΟΣ

3.Illusione//ΑΛΕΞΑΝΤΡΑ






.......................................................................
ΠΟΙΗΜΑ: ΣΟΝΑΤΑ// ΜΙΝΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Δεν  έχω  άλλα τραγούδια να σου πω φεγγάρι μου
Κι απόψε  ξέρω δεν θα βγεις για να φωτισεις
μα να δακρυσεις
Μη!
Μη θολώσουν τα λατρεμένα μάτια σου
Μην πενθείς πια
Εγώ έταξα να αγαπώ για δυο να πενθώ για δυο
Μην είσαι θλιμμένο..
Πόσοι και πόσοι καρτερούν
να αναστήσουν τα όνειρά τους στο αντιφέγγισμά σου!
Λάμψε!
Λάμψε  φεγγάρι μου!
Για τα παιδιά που αγκαλιασμένα στις ακτές  κι απόψε γράφουν τη ζωή τους ανεξίτηλα.
Για να θυμούνται-γέροντες πια- πως λάτρεψαν.
Μη θρηνήσεις κι απόψε Φεγγάρι  μου!
Λάμψε! 

συλλογή:ΣΕΛΗΝΗΣ ΑΝΤΙΚΑΤΟΠΤΡΙΣΜΟΙ



 ΕΛΕΥΘΕΡΗ   ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΤΟΥ ΜΥΘΟΥ ΤΟΥ ΓΙΟΥ ΤΟΥ ΦΕΓΓΑΡΙΟΥ από τη ΜΙΝΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ 
( εκκρεμεί  απομαγνητοφώνηση)





1.   All I Ask Of You //Andrew Lloyd Webber από το μιουζικαλ το ΦΑΝΤΑΣΜΑ της ΟΠΕΡΑΣ

       

 2 . ΧΑΡΤΙΝΟ ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΑΚΙ//Στίχοι ΝΙΚΟΣ ΓΚΑΤΣΟΣ, ΜΟΥΣΙΚΗ: ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ
2.   ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ ΕΙΝΑΙ ΚΟΚΚΙΝΟ//ΣΤΙΧΟΙ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ
3.   ΜΙΑ ΠΟΛΗ ΜΑΓΙΚΗ// ΣΤΙΧΟΙ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ
4.   ΤΟ ΠΑΡΤΥ// ΣΤΙΧΟΙ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ

5.   ΟΔΟΣ ΟΝΕΙΡΩΝ// ΣΤΙΧΟΙ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ

................................................................


ΠΟΙΗΜΑ: ΑΝΑΣΤΗΜΑ  ΑΓΑΠΗΣ//  ΜΙΝΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ

Δεν χρειάστηκε να σε ντύσω με περίτεχνα στολίδια,
ούτε να βρω εκείνες τις λέξεις που θα σε έκαναν να ξαφνιαστείς.

Ήταν αρκετό,
να ορίσω το περίγραμμά σου..
να φυλακίσω στα μάτια την ζωοδότρα πνοή του ανέμου..
να τραγουδήσω την εσπερινή σου αύρα στις όχθες του εφήμερου..

Ήταν αρκετό,
να πλανέψω τη μέρα με νότες που ιερουργούν στα σώματα.
Ήταν αρκετό,
να ορθώσω ανάστημα αγάπης ολοφάνερης.

Ήταν αρκετό,
να σφαλίσω στα χέρια μου τα χέρια σου,
για να δω που κατοικεί η ζωή και το έρεβος.

Κι ήταν αρκετό, για να διαλέξω ολοκαύτωμα.

ΑΝΑΣΤΗΜΑ ΑΓΑΠΗΣ -συλλογή 18ος Γεωμετρικός Παράλληλος




ΠΟΙΗΜΑ: ΚΑΤΑΠΟΝΤΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΑΝΕΞΗΓΗΤΑ
ΜΙΝΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Τί νόμιζες πως είναι η αγάπη;
Εισιτήριο να το ακυρώσεις
και να πεις πως ξεμπέρδεψες από δαύτη;
Καταποντισμός στα ανεξήγητα είναι, μάτια μου,
ακροβασία των ανέμων στις βουνοκορφές και μια στάλα κόκκινο μελτέμι
στα χέρια μας.

συλλογή: ΜΙΑ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ ΑΡΓΟΤΕΡΑ


 Κι αν είδες απόψε,αν κατάλαβες, αν ένιωσες αγάπη τί σημαίνει..
Να ξαναρθείς!

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ







.......................................................................

ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ ΣΤΟΝ ΤΟΠΙΚΟ ΤΥΠΟ:
1. http://www.katerini-news.gr/?p=1037#more-1037
2.http://www.epirroes.gr/2016/07/blog-post_78.html?spref=tw